Home

Cytaty

Wyobraźnia jest ważniejsza niż wiedza.
Witamy na stronie głównej portalu
NA KONIEC WAKACJI W PLENER! Drukuj Email
Sobota, 02. Wrzesień 2017 18:06

IMG 0963

Aby dobrze zapamiętać kończący się czas wakacyjnej beztroski, to koniecznie trzeba zanurzyć się w – nazwijmy to poetycko - ocean zieloności. Dlatego, korzystając z dobrodziejstwa przyrody w okolicach naszego miasta, wybraliśmy się na zalesione wzgórza, a potem jeszcze wyżej – pod strzechę drewnianej wiaty postawionej na wzgórzu z 3 dębami.

IMG 0953

To znakomite miejsce, aby rozpalić ognisko i podreperować nadwątlone wspinaczką siły, przypieczoną na ogniu kiełbaską.

IMG 0958

Był też czas na różne gry i zabawy plenerowe.

IMG 0967

Wakacje finalizujemy solidną dawką świeżego powietrza i radosnej rekreacji. No cóż, czas do szkoły!

WESELE W STRZELINIE Drukuj Email
Piątek, 25. Sierpień 2017 06:47

nc

Posiadamy okolicznościowy stempel przysłany nam z Kancelarii Prezydenta RP, który może być gratką dla kolekcjonerów. Dlatego wybierającym się na strzelińską odsłonę Narodowego Czytania sugerujemy zabranie własnego egzemplarza dramatu Wyspiańskiego.

Ostatnia zmiana Piątek, 25. Sierpień 2017 06:52

ZAPRASZAMY NA WESELE Drukuj Email
Piątek, 18. Sierpień 2017 11:30

plakat NC

Ostatnia zmiana Piątek, 18. Sierpień 2017 11:32

WAKACYJNE WYDANIE BIBLIOTEKI Drukuj Email
Piątek, 18. Sierpień 2017 11:17

IMG 0665

W Nowolesiu czytelnicy wyszli w plener i tylko pozostaje mieć nadzieję, że w tych workach poszukują książek.

IMG 0673

Chyba jednak niekoniecznie znaleźli tam lekturę, ale za to zabawa była wyśmienita. W końcu są wakacje i warto je wykorzystać na relaksujące zajęcia na świeżym powietrzu.

IMG 0619

Nawet powrót do biblioteki wciąż może oznaczać dobrą zabawę. Może już nie tak dynamiczną ale za to rozwijającą kreatywność. Przydadzą się przy tym zarówno materiały plastyczne, jak i zawsze inspirująca książka.

IMG 0703

Ostatnia zmiana Piątek, 18. Sierpień 2017 11:24

KAWAŁ ŚWIATA W 6 DNI Drukuj Email
Czwartek, 10. Sierpień 2017 13:23

IMG 0625

Dzieciom, które zdecydowały się spędzać wakacje w bibliotece zaoferowaliśmy podróże w odległe zakątki świata. I wcale nie chodziło tu o podróże z książką czy palcem po mapie. W trakcie warsztatów dzieci miały dotknąć innych kultur poprzez własną realizację typowych dla nich ikonicznych znaków. Wcześniej jednak zostały do tego zadania przygotowane przez prelegentów, którzy odwiedzili egzotyczne kraje a zdobyte wtedy doświadczenia i wrażenia ujęli w syntetyczną prezentację.

IMG 0533

IMG 0759

Dla lepszego zilustrowania egzotycznych krain swoją narrację i serwis fotograficzny wzbogacili przywiezionymi stamtąd rekwizytami.

IMG 0548

IMG 0648

Pan Darek Stępień zabrał naszych wirtualnych podróżników do Japonii, Sri Lanki i Rwandy, zaś Maria Tyws uzupełniła azjatycką destynację o Chiny i należącą do Indonezji wyspę Bali, po czym zmieniła kierunek podróży, przenosząc ich do Peru. W ten sposób odwiedziliśmy przynajmniej trzy kontynenty a podczas tych wypraw dzieci, poznając barwną mozaikę języków, zwyczajów i estetyk, przekonały się o kulturowej różnorodności świata. Po każdej podróży dzieciaki wspomagane przez wolontariuszki, czyli nasze „babcie", starały się naśladować kulturowe znaki charakterystyczne dla poszczególnych krajów. Powstały całkiem udane japońskie laleczki kokeshi, słonie z herbaty dekorowane brokatem i cekinami, nie mniej ozdobne afrykańskie naszyjniki, chińskie wachlarze z naniesioną kaligrafią czy kwietne ozdoby we włosach Balijek.

IMG 0582

IMG 0662

Aby zbliżyć się do kultury Nazca musieliśmy opuścić biblioteczne mury i na płaszczyźnie przylegającego podwórka nanieść tajemnicze ryty. Co prawda uprościliśmy stronę techniczną, stosując rysunek kredą a i skala daleko odbiegała od oryginału, tym niemniej samo odtworzenie figur pająka czy kondora mogło dać autorom pełną satysfakcję.

W każdym razie pozostawiliśmy nasz ślad na ziemi ... to znaczy na podwórku. Zapewne nie przetrwa on setek lat, wszak czas jego trwania zależy od ilości czytelników, którzy odwiedzając bibliotekę, rozniosą go na swoich butach. Póki co utrwaliliśmy go na zdjęciu, do którego nie trzeba było od razu helikoptera czy awionetki, choć dla wciąż koniecznego ujęcia z góry należało wyjść na balkon.

IMG 0724

POJECHAĆ KOLEJĄ DO KOLEJKOWA Drukuj Email
Czwartek, 03. Sierpień 2017 10:18

Nasze dzieciaki wsiadły do pociągu na dworcu w Strzelinie, aby wysiąść na dworcu we Wrocławiu i udać się na Dworzec Świebodzki, gdzie już nie zajeżdżają prawdziwe pociągi, ale za to są prawie wszystkie dworce dolnośląskie a liczne składy kursują po siatce torów, jaka gęsto oplata cały nasz region. Tak, właśnie tam jest największa makieta kolejowa w Polsce!

Tylko tam, nie opuszczając murów dawnej hali dworcowej, można zwiedzić właściwie cały Dolny Śląsk, nie wyłączając obserwatorium meteorologicznego na Śnieżce a szczególnie koncentrując się na zabytkowych kamieniczkach wrocławskiego Rynku. Jeżeli chodzi o ten ostatni, to z przyjemnością zauważyliśmy obecność, dominującej przy jednej z pierzei, fasady Biblioteki Dolnośląskiej. Jest dokładnie taka, jaką znamy!

Bowiem wszystkie elementy makiety, zarówno te urbanistyczne, przyrodnicze, jak i ludzki sztafaż, są odtworzone z wielką starannością a iluzja poszła tak daleko, że przebywając w obiekcie przez dobrą godzinę, doświadczyliśmy zmienności pór dnia – od świtu do nocy. Można powiedzieć, że to taki świat w miniaturze.